Kungliga Operan

Om- och avbokning

Uppdaterad

Ombokning till annat datum och/eller plats

Det är möjligt att byta biljetter till annat datum och/eller plats i salongen. Detta kan kunden göra på egen hand genom att vara inloggad på sitt kundkonto via operan.se. Vi kan även hjälpa dem med detta i biljettkassan eller via kundtjänst.

Ombokningar kan senast göras 24 timmar innan föreställningen börjar, därefter låses funktionen för detta online. Om vi får in ärenden om ombokningar till kundtjänst så tar vi hänsyn till när vi fått in ärendet, även om tidsgränsen för ombokning passerat när själva ändringen genomförs.


Avbokning mot tillgodohavande

Det är möjligt att avboka sin biljett i utbyte mot ett tillgodohavande på kundkontot (gäller inte abonnemangsbiljetter). Tillgodohavanden är giltiga under den aktuella säsongen och kan användas för nya biljettköp, presentkort eller produkter i husets biljettkassa.

Avbokningar kan senast göras 24 timmar innan föreställningen börjar, därefter låses funktionen för detta online. Om vi får in ärenden till kundtjänst från kunder som önskar få hjälp med att boka om så tar vi hänsyn till när vi fått in ärendet, även om tidsgränsen för ombokning passerat när vi gör ändringen.


Tillgodohavanden

Tillgodohavanden är giltiga under den aktuella säsongen och kan användas för nya biljettköp, presentkort eller produkter i husets biljettkassa. Om kunden är inloggad på sitt operakonto så kommer ett aktuellt tillgodohavanden visas som ett saldo under kundens profil. Gör man en bokning online så kommer man få ett alternativ i betalsteg 3 om huruvida man vill använda sig av tillgodo som betalningsmetod eller ej.

Om man vill förlänga giltighetstiden för beloppet kan man alltid köpa ett presentkort för sitt tillgodohavande. Våra presentkort är giltiga i 2 år från inköpsdatum.

Våra tillgodohavanden gäller inte för vår pausservering, garderober och restauranger eftersom dessa drivs av ett externt företag.


Ombokningar abonnemang

Som abonnent har man möjlighet att boka om sina abonnemangsbiljetter till andra föreställningsdatum, men endast inom samma produktion. Detta kan göras i mån av plats och senast 24 timmar innan föreställningen börjar. Som abonnent är endast ombokning möjligt, och man kan alltså inte få ett tillgodohavande för abonnemangsbiljetter.


Återbetalning

Återbetalning sker endast vid inställt evenemang, och kunden återbetalas i första hand i form av ett tillgodohavande på sitt kundkonto. Kunden behöver sedan själv kontakta kundtjänst för att få sina pengar återbetalade till sitt bankkonto.



Guide taggad med: abonnemang återbetalning avbokning ombokning tillgodohavande
warning Created with Sketch.