Kungliga Operan

Kundkonton

Uppdaterad

Varför behöver man ett kundkonto hos oss?

För att kunna köpa biljetter eller presentkort behöver man ha ett konto hos oss, vilket man kan skapa direkt via operans hemsida. Detta är för att vi ska kunna förmedla biljetter på ett tryggt och enkelt sätt och underlättar även i de fall något oväntat skulle hända, exempelvis om Operan blir tvungen att ställa in ett evenemang. Att samtliga bokningar kan kopplas till en faktisk köpare gör att vi på ett enkelt sätt kan komma i kontakt med de som berörs av eventuella händelser som rör deras evenemang.


Krav på lösenord

När man skapar ett kundkonto behöver man skapa ett säkert lösenord som innehåller minst 1 siffra, 1 stor bokstav, 1 liten bokstav och ett specialtecken. Om man inte kommer ihåg sitt lösenord kan begära att få skapa ett nytt genom att klicka på den röda texten Glömt lösenordet? under fliken Logga in på operan.se.


Hantera bokningar online

Som inloggad på kundkontot på operan.se kan man både byta sittplats på den föreställning man har biljett till, eller boka om till ett annat datum och/eller produktion. Biljetter som inte ingår i abonnemangspaket kan även avbokas mot ett tillgodohavande. Alla ändringar går att göra fram till 24 timmar innan föreställningen börjar. 

  • Logga in på ditt Operan-konto här på operan.se
  • Klicka på Hantera din bokning
  • Klicka på antingen på Byt plats/datum eller Avboka din biljett mot ett tillgodo på ditt konto


Tillgodohavanden

Har man som kund fått ett tillgodohavande kommer denna summa läggas som ett saldo på kundkontot. Saldot går att se under kontots profil. Vill man använda sig av tillgodohavandet för att boka nya biljetter genomför man en bokning som vanligt, och får sedan alternativet i betalsteg 3 om man vill använda sig utav tillgodohavandet till betalningen.

Guide taggad med: kundkonto lösenord tillgodohavande
warning Created with Sketch.