Kungliga Operan

Kundkonton

Uppdaterad

Varför behöver man ett kundkonto hos oss?

För att kunna köpa biljetter eller presentkort behöver man ha ett konto hos oss, vilket man kan skapa direkt via operans hemsida. Detta är för att vi ska kunna förmedla biljetter på ett tryggt och enkelt sätt.  Att samtliga bokningar kan kopplas till en faktisk köpare gör även att vi på ett enkelt sätt kan komma i kontakt med de som berörs av eventuella ändringar som rör deras evenemang, exempelvis när en föreställning blir inställd.


Krav på lösenord

När man skapar ett kundkonto behöver man skapa ett säkert lösenord som innehåller minst 1 siffra, 1 stor bokstav, 1 liten bokstav och ett specialtecken. Om man inte kommer ihåg sitt lösenord kan begära att få skapa ett nytt genom att klicka på den röda texten Glömt lösenordet? under fliken Logga in på operan.se.


Hantera bokningar online

Som inloggad på kundkontot på operan.se kan man både byta sittplats på den föreställning man har biljett till, eller boka om till ett annat datum och/eller produktion. Alla ändringar går att göra fram till 1 arbetsdag innan föreställningen börjar. Kunden kan själv boka om sina biljetter direkt via operan.se genom att vara inloggade på sitt kundkonto. 


Kunden kan hantera sina bokningar genom att klicka på "Mitt konto", välja fliken "Mina biljetter" och därefter klicka på "Ändra bokning":


Guide taggad med: kundkonto lösenord tillgodohavande
warning Created with Sketch.